By: Sweet n Spicy

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 10-Jun-2006 06:30 Email | Share | Bookmark
ROTI NAIK - MIL ROZIYATI (JB)

 
 
hasil uli tangan
hasil uli tangan jugak
400 gm tepung roti
100 gm tepung superfine
290 ml air
40 gm tepung susu
180 gm soft brown sugar
100 gm majerin/butter
11 gm yeast
1 tsp vanilla esen
yellow colour

Sorry gang, aku guna bread maker, semua masuk sekali. sama cam buat roti lain gak ler...

kalau guna tangan, bancuh yeast ngan sedikit air, gula (1 sudu) dan tepung. Bancuh hingga adunan jadi cam adonan cekodok tu pekatnya. Biarkan kembang 2x ganda. Dalam mangkuk lain, satukan semua bahan yang tinggal tadi. Kemudian campurkan ngan bancuhan yeast tadi. Uli hingga licin. doh tu nnt memang lembik dan sedikit melekit. kemudian boleh bentukkan sesuka hati. kalau nak boh inti pun ok gak...


Quote:

wita: Org BP ker? samalah kita... kat mana tu? wahhhhhh... sekapallah... kita pun dah 1 tahun tak balik kg... sejak emak dah tak der...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net