By: Sweet n Spicy

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 8-Jul-2008 09:37 Email | Share | Bookmark
Oats with Egg Soup

 
 
To those who care for food takings... lets change our diet once a while... . Instead of noodles and rice, takes oats. Oats is known as nutritionally good for diet. I just need to experiment and experience the taste. If it is suit to my taste bud, definitely will take it as my compulsory routine diet... Boleh tahan ka???. Well... the result... not bad just need to improvise the recipe in the future...



Oats with Egg Soup

Instant oats - as desire
2 eggs
1 cloves garlic
1 shallot
bit young ginger
1/2 small carrot - shredded
1/2 stalk celery - diced
2 cups water
1 tbsp olive oil
salt and pepper to taste
spring onion - chopped

Pound ginger, garlic and shallot.
Heat olive oil in a pot and saute the pounded ingredients till soft and brownish.
Add in water, pepper and salt to taste. Bring to boil.
Drop in the eggs one at a time and bring to boil again. Add in the vegetables and let it cook for a while.
Off fire.

To serve: Put the oats in a bowl. Pour the soup. Garnish with chopped spring onion dan fried onion if desire.

p/s: You can put vege of your choice. I just threw in whatever available in my fridge Use our creativity to have fun with it. Try out with seafood, meat or chicken to match your appitite.


Temberang Si Penyu

Quote:
Lama tak sembang ek... bz betul, nak bernafas pun sesak... ni cam ada ruang skit...
zai KuLiM: sama la akaq nih... tak lalu makan oat ngan susu jerk rasa nak termuntah, dah beli setelap besor tu la kena cari cara nak ngabihkan oats tu... ikut le tekak melayu... hehehehe
aishah@ummiaqil: ye la aishah... sbb stok banyak tu la cari cara camana nak bagi sedap... kita tak lalu manis2 nih...
Noor: Tang sedap tu kena sendirik ejas ya noor... tekak melayu ni lain kan... mesti ada rasa asam garamnya, baru kick... la tu kunun2 nak kasi badan ni ngecut la ... orang kata ambil oat setiap pagi... adoi makan ngan susu ni tak celuih tekak... lepas makan nak terkeluar rasanya. Tak larat dah nak mengcoating...
hanani: TQ n Insyallah...
rozamy: Salam kenal amy, tq sbb jenguk fp akaq nih...
zira: cuba la zira, ikut la kesesuaian tekak sendirik...
kak rus: kalau dah biasa ngan oats tak der masalah kot... kita ni tak mampu nak makan oats cam orang lain... alahai... seksa rasa, tu yang kena melayukan
bungaros: tu la selalu mmg layan biskut gak, tp biskut tu jenis manis, kureng gak kat tekak... . tu award... tq eh... akaq cam malu nak angkat award tu bila baca syarat2 kat situ... layakkah aku??? wahahaha...
wawa: ikut selera la wawa, cuba sikit kalau tak lalu jgn ikut... akak ni tak tahan bermanisan selalu...
jasmeen: goreng ayam, ikan dah selalu... sayang lak nak pisah2 kan telur tu... kesian... kan... kan... kan...





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net