By: Sweet n Spicy

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 22-May-2008 02:20 Email | Share | Bookmark
Tauhu Kukus

 
Resipi ni kita olah sendirik. Selalu makan kat restoran ala-ala cina. Sedap sangat. Nak selalu ke situ parah lah kan... So, kita pun try la resipi baling2 campak buang. Rasa pun lebih kurang jer dengan yang kita makan kat Restoran Cina Muslim kat tempat kita tu. Boleh tahan gak reganya. Sekarang ni kalau buleh semua nak buat sendirik, tak tertanggung rasanya nak makan selalu kat restoran. Semua naik bebbbb...



Tauhu Kukus

1 pack tauhu lembut
2 sudu besar oyster sauce
bawang putih - cincang
sesame oil
bawang goreng
daun bawang - potong kecil

Didihkan air dalam pengukus.
Letakkan tauhu atas piring tahan panas. Campurkan oyster sauce dan bawang putih. Gaul. Tuangkan ke atas tauhu.
Kukus selama 15 minit
Renjiskan minyak bijan dan taburkan bawang goreng dan daun bawang.
Hidangkan.


Quote:
Steamed Bean Curd

1 pack soft tauhu (soy bean curd)
2 tbsps oyster sauce
garlic - crushed or chopped
sesame oil
fried onion
chopped spring onion

Boil water in a steamer.
Place bean curd on plate. Combine chopped garlic and oyster sauce. Mix well. Pour on the curd.
Steam for 15 minutes.
Sprinkle with sesame oil, fried onion and chopped spring onion.
Serve.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net