Want your
own Fotopage?








 


By: Sweet n Spicy

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 4-Sep-2007 16:44 Email | Share | Bookmark
Kuching - Day 2

Pasar Serikin - upon arrival
 
sayur kg - serupa kat sini
jengkol n petey
 
kenan sungguh hak ni tp tak daya nak bawak balik
ketam - hidup ni tau
bhg dlm ikan - x tau nama
pelampong ikan - organ dlm ikan yg membolehkan ia timbul
udang kering - RM22/kg
my favorite - emping melinja
tgk gambar ni, teringat Padang Besar
gambar belakang our 'tourist guide'
 
 
kerang pun ada tp mahal tu...
besor weyyyyy...
ni utk anak dara wa lah...
yg ni wa punya, beli 2 psg x sampai 100 pun
beli sbg cenderahati
mat rock's favorite
boleh tahan gak...
Pasar Satok - ni dah kat tengah2
penyapu lidi pun ada
geramnya...
daun ketumbar - bhn utama laksa sarawak
macam togeh, kat sini cam daun sup
deretan ikan terubuk masin
terubuk panggang
cuba teka apa tu?
kesian duyung hilang janggut depa...
yg ni mmg wa x leh tahan
dah la besor, murah lak tu
tengok tu...
hahaha... mende ni la yang buat wa jakun
mackerel fresh, lebih sedap dr yang dlm tin tu
chili - rupa cam capsicum tapi kecik
asam paya atau asam rumbia
tempe
gula apong
ni baru betul nenas sarawak
kuinin yang buat wa terliur
Second day in Kuching

K Dee n Hubby, very kind of them had wasted their time being our tourist guides. Thanks very very much kak Dee and Cik Abang. Camana la nak balas jasa depa dua nih kan We were brought to Pasar Serikin located in Bau district at the border between Sarawak and Kalimantan. Waaaaaaaahhhhhhhhhh... Let's the photo do the talking


upon arrival la nih... not yet started the shopping spreeeee...


dr sayur kg...



unique handicraft...


the inside fish organ


kitchenwares...


leather jacket - mat rock just bite his fingers, not in his budget


Came back from Serikin, just dropped by Pasar Satok to get some ingredients for Laksa Sarawak. Looking for 'daun ketumbar' or corriander leaves and some 'biggg' prawn... mak oi... mmg besar Me??? 'Jakun' like hell - not just because the big prawns but bila tengok fresh mackerel. Why not? I normally find this mackerel in a can. It's canned mackerel, another type of sardine... betul kan? To 'layan my jakuness', K Dee cooked for me. Peh!!! Deeeelicious!!!


ni dah ditengah2 pasar satok - besar betul pasar nih semput jg guwe..


daun ketumbar yang dicari, cam taugeh jer rupanya... kat sini silap pandang cam daun sup. Jenuh dok gaduh ngan K Dee perihal daun ketumbar nih...


lines of ikan terubuk masin like beauty peagent . Tidak sah kalau ke KCH tak bawak balik terubuk masin sbg buah tangan. Tak cukup syarat - term n condition not complete...


yg ni dah kena panggang - barbequed terubuk


jgn terkejut, janggut duyung ni jenis rumpai laut rupanya cam sare yang biasa dimakan ngan nasik kerabu kelantan (sekarang dah tak jumpa lg...). Janggut duyung jugak dimakan ngan cara yang sama menurut kata pakcik yang jual tu lah... basuh bersih2 makan cam ulam.


inilah pujaan hatiku - ikan mackerel


assam rumbia atau asam paya yang dah semakin susah nak jumpa


gula apong - sama macam gula kabong dr nira nipah, kalau gula melaka dr nira kelapa


Actually, so many things can be found here in Pasar Satok especially on Sunday. So gang, if you come to Kuching, don't leave this Pasar Satok behind... Rugi...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net