By: Sweet n Spicy

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 27-Jul-2007 02:30 Email | Share | Bookmark
Apple Sweet Sour

Apple Sweet Sour Fish
So many green apples in your fridge? Try out this simple recipe. Posted to MTM n RNet before.



Quote:
From: Mealtimemenus@yahoogroups.com On Behalf Of Animah
Sent: Monday, July 16, 2007 11:58 AM
Subject: ~*Mealtimemenus*~ Resipi: Ikan Masam Manis Apple


Tak tau nak masak apa ngan ikan sebesau kuali ni, saja jer masak campak2... dah lama tak ke pasar, kulkas pun kosong jer... korek2 apa yang ada, tinggal cili merah hijau ngan apple hijau. Apple??? nak wat apa ngan apple tu ek??? Saja mengada2 nak buh dalam masakan... dah siap masak tu terus je makan ngan nasik panas2... tak der sayur tu jer lawannya. Yang tak bestnya, makan bertambah2 tak hengat donia... tak tau nak panggil apa kan masakan ni, saja gatal buh nama gitu... boleh ker?

Ikan Masam Manis Epal

Ikan bawal atau apa2 ikan yang sudi - siap goreng kunyit garam
5 butir bawang besar yang comel, belah 4
1 batang cili merah - hiris serong
1 batang cili hijau - hiris serong
1 biji epal hijau - hiris nipis (cuci dulu ek...)
1 mangkuk sos tomato
1/2 mangkuk sos tiram
sedikit gula sebagai perasa
minyak masak utk menumis

Panaskan minyak dalam kuali. Campakkan bawang, goreng hingga naik bau. Masukkan cili hiris dan segala sos. Kacau dalam seminit. kalau pekat tambah air biar didih sikit. Campakkan buah epal. Tabur sedikit gula. Kalu kurang masin, leh ler tambah garam ikut citarasa korang... Dah siap, curahkan ke atas ikan yang dah siap sedia dalam talam.

Kalau rajin hias ler hidangan korang tu... wa mmg malas, tu sebab togel jer...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net