By: Sweet n Spicy

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 24-Mar-2007 08:43 Email | Share | Bookmark
Barangan Lama

in my childhood days - used on special occassion like Hari Raya
this one too - only 1 pc left
piring batu - 3 corak dah tak byk yang tinggal
 
 
 
made in china - sekarang susah mau dapat woooo...
anak lesung tu banyak jasa...
Batu giling masih tersandar
tempayan ni tpt aku berkubang dulu, teruk kena hambat...
Let's see what is left in my mom's house that we can consider antique... boleh ker? I don't know... Tengok jer lah ye... x yah sedih2 gitu.


Quote:
rxcrew: tq tq... iklan pun wa layannnnnnnnnnnnnnn
ida: sentiasa menunggu hari hujan, alasan nak betulkan salur air dari bumbung tu... sebenarnya nak jd itik dalam tempayan... kalau rumah kita di atas tanah mmg dah lama boh atas lori bawak balik... ada sebijik lagi tapi dah bertingkap...
MamaFaMi: Kenangan yang tak dapat dipindahmilik... cerita kat anak2 melopong jer diorang tu...
spekeyseroli: 30 thn dulu... kita kena rotan ngan gurubesar sbb makan dalam kelas...
Farinata: ikut hati macam2 idea ada kat kepala otak nih... tapi kenangkan rumah ku syurgaku dok di awang2an... ku lupakan ajer...
mamazieza: betul mama, dah pesan kat kakak yg selalu balik jenguk rumah tu soh jaga barang2 kat rumah tu. kakak pun mmg tak usik sangat brg2 dlm rumah tu... telap (balang) kaca yang masih berisi gula tu pun tak diusik masih kekal ditempatnya. kita tak der tempat nak bwk balik sini. lenkali balik nak ambil pengenjut telor ngan pasu dia buat kuih baulu...
lindaza: sebenarnya aku ada gak plan apa nak buat, tapi tu la, keadaan rumah aku tu yang tak mengizinkan...



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net